Oznake

, , , ,

Prije par dana predsjednik Republike Hrvatske Dr. Ivo Josipović održao je kratko predavanje studentima na temu europskih integracija, pritom je na muzikalan način, pošto je i sam glazbenik vjerno dočarao kako je Toto Cutugno poznati talijanski kantautor i pjevač u svojoj pjesmi Italiano vero vjerno pokazao svoju ljubav prema Italiji, a niti 10 godina kasnije je s pjesmom Insieme opjevao ljubav prema Europi kao zajedničkoj domovini svih nas.

Što kazati na to, lijepo, jednostavno i poučno predavanje koje je održano uz pomoć prijenosnog računala, laptopa, na kojemu su bili smješteni muzički klipovi famoznog Tota Cutugnoa koji pjeva kako se može voljeti domovina Italija i šira domovina Europa.

Sve to možda i ne bi tako loše prošlo da kamere nisu uhvatile da na tom istom prijenosnom računalu piše upozorenje koje je uputio Microsoft, a na njemu je onako “opako” pisalo This copy of Windows is not genuine, e sada je pitanje da li je Predsjednik Republike primijetio taj natpis i unatoč tomu održao predavanje na piratskim windowsima, što bi bilo u potpunoj suprotnosti s onime što nam godinama govori.

ova kopija windowsa nije originalna

To cca zvuči ovako, trebamo zaštiti intelektualno vlasništvo, jer svi koji stvore nešto intelektualno, moraju imati zaštićen svoj rad, koji mogu prodavati tisuće i tisuće puta istoj osobi i to pomnoženo s milijunima i milijardama ljudi u konačnici znači da smo svi mi glupi jer stalno plaćamo isti proizvod.

Za svaki CD i DVD koji kupim moram platiti novčanu nadoknadu ZAMP-u (zaštita autorskih muzičkih prava), osobno imam 50 muzičkih CD-a i 20-ak DVD koji su kupljeni potpuno legalno.

CD-ove i DVD-ove koje sam kupovala za snimanje ili kako se to uobičajeno kaže za prženje, poslužili su za smještanje mojih privatnih dokumenata, radi se u pravilu o mojim fotografijama, video uracima i dokumentima koji su moje autorsko djelo.

Sada mene zanima zašto ja za kupljene nosače podataka moram plaćati nadoknadu ZAMP-u, prije negoli sam nešto skrivila proglašena sam krivom i moram toj ustanovi plaćati naknadu, tu nešto nije u redu. Koliko znam, svi smo nevini dok se ne dokaže suprotno. Zato mi ZAMP-ova legalizirana pljačka nikako nije sjela, ja uopće ne slušam domaću muziku, a koliko sam načula, ZAMP ne daje od harača koji provodi naknadu stranim izvođačima, a na njima isto lijepo zarađuje.

Najviše me boli to što kažu da je naš Predsjednik tvorac famoznog zakona o zaštiti autorskih prava u kojemu on štiti jednu interesnu skupinu kojoj i sam pripada, a nas ostale nitko ne pita za mišljenje.

Ne znam, mislim da bi netko trebao pokrenutu referendum o zakonu koji nas unaprijed kažnjava plaćanjem naknade za nedjelo koje nije počinjeno. Zamislite da vas prometna policija kazni unaprijed za brzu vožnju, jer postoji mogućnost da ćete brzo voziti ili vas kazne za pogrešno parkiranje, a auto se nalazi na vašem  privatnom posjedu, tko zna, možda će jednoga dana biti nepropisno parkiran, pa dajmo to naplatiti, a naplatit ćemo i onda kada budete stvarno pogrešno parkirani.

Ipak duboko se nadam da se je upozorenje This copy of Windows is not Genuine pokazalo nakon što je Predsjednik završio predavanje te ga nije vidio, a isto tako me zanima da li je Toto Cutugno dobio naknadu za puštanje svojih pjesama na predavanju?

NEPISMENI LOPOVI?

Kako god, mislim da bi cijela ova naša nacija bila informatički potpuno nepismena da nije bilo piratskog software-a. Ne bi u ovoj zemlji bilo stručnjaka koliko ih sada imamo u informatičkoj industriji da smo se strogo držali pravila.

Imala sam poznanike koji su na takvim programima naučili što je to grafički i web dizajn, što je to AutoCad, neki su tako naučili poslati e-mail, jednostavno, ljudi su iskoristili priliku i naučili stvarati nešto novo, jer ionako smo toliko siromašni da su si samo rijetki prije desetak godina mogli priuštiti originalne programe.

učenje na kompjuteru, računalu

Sada kada to gledam s vremenskim odmakom, vidim da je to bilo jedino pravedno rješenje, jer sada klinci makar u školi mogu svladati neke osnove informatike, prije 10 ili 15 godina takve situacije nisu bile moguće, a kupovati legalan software je i danas većini veliki problem.

Istina je da prilika čini lopova, ali nismo svi lopovi i žeđ za znanjem se ne može zvati krađom, zato, smanjimo pritisak na ionako napaćeni narod!

Lijepi pozdrav

Ivana

Oglasi